RSS

About Me

My Photo
Mohd Zuhaidi Bin Mohd Yunus
Kg. Gajah, Perak, Malaysia
View my complete profile

Wednesday, April 4, 2012

Al-Fatihah

Fadhilat Al Fatihah

1. Untuk Penawar Racun & Kala Jengking - Isi gelas dengan s...edikit air yang dicampur dengan sedikit garam. Bacakan surah al Fatihah 7 kali pada air di dalam gelas itu. Kemudian, berilah orang yang disengat lipan itu minum dan usapkan sedikit di bahagian sengatan. Insyaallah dengan ikhtiar itu racun yang ada di dalam badan akan menjadi tawar sehingga cepat sembuh kembali.

2. Untuk Menghilangkan Sifat Lupa - Tulislah surah al Fatihah pada bekas air seperti gelas, piring, dan lain-lain) yang bersih lagi suci. Lalu tuangkanlah air ke dalamnya supaya tulisan itu terhapus. Kemudian berilah minum kepada orang yang selalu pelupa. Insya Allah usaha ini akan berhasil dengan kesabaran.

3. Untuk Penyembuhan Segala Penyakit - Ambil sebaldi air lalu dibacakan surah ini kepada air itu sebanyak 40 kali. Kemudian basuh kedua tangan, kedua kaki, muka, kepala dan seluruh anggota badan sampai rata dengan air itu. Insya Allah dengan ikhtiar ini, penyakit yang dialami akan sembuh. Lakukanlah berkali-kali.

4. Untuk Penyembuhan Penyakit Mata - Baca surah ini 41 kali sehabis solat subuh kepada orang yang sakit mata. Kemudian usapkan ke mata pesakit dengan sedikit air ludah iaitu selepas membaca al Fatihah. Insya Allah akan sembuh.
See More

0 comments:

Post a Comment

Rancangan Pengajaran Tahunan

Renungan